Suomalainen pyöräilysisältö kiinnosti Outdooractivessa 2020

Kuva: Johannes Sipponen

Kuva: Johannes Sipponen

Suomalainen pyörämatkailu kiinnostaa matkailijoita, mikä näkyi sekä Outdooractiven vuoden 2020 tilastoissa, että markkinointikampanjoissa. Tuoreet tilastot osoittavat, että varsinkin maastopyöräilyllä on vetovoimaa.

Yli 4 miljoonaa esikatselun näyttöä suomalaiselle pyöräilysisällölle

Suomen pyöräilyreitit keräsivät Outdooractivessa vuoden 2020 aikana noin 4,03 miljoonaa esikatselun näyttöä, mikä tarkoittaa 235,8 % kasvua vuoteen 2019 verrattuna. Reittisivujen konkreettisissa katselukerroissa nähtiin huima 377,6 % harppaus 72 120 katselukerrasta 344 480 katselukertaan. Lisäksi reittien latauskerroissa (sisältäen gpx-jäljet, PDF:t ja reittien latauksen offline-tilaan) oli 306 % kasvu luvusta 2 745 lukuun 11 168.

Outdooractiven suomalainen pyöräilysisältö kattaa tällä hetkellä 417 reittiä, joista määrällisesti iso osa koostuu sekä maastopyöräilyreiteistä (182 kpl) että retkipyöräilyreiteistä (175 kpl). Pitkiä pyöräilyreittejä Outdooractivesta löytyy 54 kappaletta. Vielä elokuussa 2020 suomalaisten pyöräilyreittien määrä alustalla oli 269 eli loppuvuoden sisällöntuotannossa otettiin mahtava kiri juuri pyöräilysisällön tuottamisen suhteen.

Outdooractiveen tuottetuja sisältöjä katsottiin eniten Outdooractive.comin lisäksi Luontoo.fi -sivustolla, Ylläksen reittihaun kautta sekä Etelä-Karjalan virkistysaluesäätiön portaalista.

Maastopyöräily kiinnostaa eniten

Kiinnostavinta pyöräilysisältöä Outdooractivessa vuoden 2020 aikana olivat maastopyöräily- sekä talvipyöräilyreitit, joista molemmat keräsivät keskimäärin 1200 sivukatselua/reitti. Kolmantena olivat retkipyöräilyreitit, jotka keräsivät keskimäärin 564 sivukatselua/reitti. Pitkiä pyöräilyreittejä katseltiin keskimäärin 476 kertaa.

Vuoden katsotuimmat TOP3-reitit olivat Kukastunturin polkaisu (21 923 katselukertaa), Saimaan saaristoreitti (19 304 katselukertaa) sekä Kesänkijärven polkaisu (13 818 katselukertaa).

Pyörämatkailutuotteet reittien yhteyteen

Myös Outdooractiveen lisätyt pyörämatkailutuotteet ja -palvelut herättivät huomiota. Muun muassa reittitietojen yhteyteen lisätyt pyörämatkailutuotteet saivat vuoden aikana yli 2,37 miljoonaa esikatselua. Itse tuotesivut keräsivät 3 151 katselukertaa ja 505 jatkoklikkiä “Varaa” ja “Kysy lisää” -napin painalluksista.

Pyörämatkailutuotteet ja -palvelut näkyvät Outdooractivessa omina tuotteinaan, joiden yhteydessä voidaan näyttää niihin liittyvät reitit. Tämän lisäksi tuotteet ja palvelut näkyvät käyttäjille myös niihin liittyvien reittien sivuilla.

Mukaan Outdooractiveen?

Outdooractive on Suomen kattavin ja laadukkain luontomatkailupalvelu. Tule mukaan ja hyödynnä markkinoiden parasta luontomatkailuteknologiaa, jonka avulla:

  • Tuot luontoreitistösi ja -kohteesi asukkaiden, vapaa-ajan asukkaiden ja matkailijoiden tietoisuuteen ja käyttöön

  • Tuotat ammattimaista sisältöä helppokäyttöisessä järjestelmässä ilman aiempaa kokemusta

  • Yhdistät matkailu-, liikunta- ja ympäristötoimen tarpeet samassa järjestelmässä

  • Rakennat luontomatkailun yhteistyötä alueesi yritysten ja yhdistysten kanssa

  • Keräät kävijöitä sivuillesi ja ohjaat ja opastat heidät reiteille ja palveluihin

Edellinen
Edellinen

Outdooractive-alustan suomentaminen tarkoittaa myös ongelmanratkaisua

Seuraava
Seuraava

Saavutettavuus on osa esteettömyyttä