Ohjaa kävijöitä ja tutustu heidän tarpeisiinsa digitaalisesti

Digitaaliset identiteetit mahdollistavat henkilökohtaisen markkinoinnin, vähentävät hallinnollisia prosesseja ja ovat suojattuja väärennöksiltä. Tunnetuin esimerkki tämän päivän digitaalisesta identiteetistä on EU:n digitaalinen rokotustodistus.

Digitaaliset identiteetit ovat kuitenkin matkailualalla vielä lapsenkengissä. Matkailualan digitalisaatiotrendien asiantuntija Dirk Rogel kertoo artikkelissaan tämän johtuvan pääasiassa viranomaisista ja rajapintojen puutteesta.

Outdooractive on tässä suhteessa kuitenkin askeleen edellä ja tarjoaa matkailualueille ja DMO:ille mahdollisuuden digitalisoida kävijöitään ja hyödyntää Outdooractiven yhteisön olemassa olevia profiileita GDPR:n mukaisesti.

Outdooractiven digitaaliset identiteetit sisältävät tietoa esimerkiksi kävijöiden kiinnostuksen kohteista sekä vierailemaan aikovista henkilöistä. Lisäksi käyttäjän hakuja alustalla on mahdollista seurata, jolloin voidaan nähdä, mistä aktiviteetista he ovat eniten kiinnostuneita, etsivätkö he tietoa tietystä matkakohteesta tai hakevatko he aktiviteetteja tietyillä alueilla.

Näitä tietoja voidaan tarkastella matkakohteiden mukaan ja käyttää kohdennetussa markkinoinnissa tai vierailijoiden opastuksessa. Käyttäjälle voidaan digitaalisten identiteettien tarjoaman datan avulla näyttää esimerkiksi tietoja alueen uusista tai tuntemattomista maastopyöräilyreiteistä. Alueet, joita käyttäjät hakevat, voivat myös ehdottaa vähemmän tunnettuja käyntikohteitaan johdattaakseen kävijöitä niille.

Yhtäältä vierailijat saavat Outdooractive-tililleen suodatettua sisältöä, eikä heille tulvi sisältöä, joka ei kiinnosta heitä. Toisaalta kohteet voivat ohjata kävijöitä pois ruuhkaisilta tai kriittisiltä alueilta ja ohjata kävijöitä vaikkapa alueen uusille reiteille. Vierailijoiden digitalisoiminen on siis välttämätöntä: vain näin kohteet voivat tietää tarkalleen, mitä kiinnostuneet osapuolet etsivät, tarjota sopivia tuotteita ja paketteja ja tarjota erinomaisen käyttökokemuksen.

Edellinen
Edellinen

QR-koodi: paras vaihtoehto matkakohdetietojen jakamiseen

Seuraava
Seuraava

Outdooractive on merkittävin luontomatkailukanava saksankielisessä Euroopassa