Outdooractive on merkittävin luontomatkailukanava saksankielisessä Euroopassa
Kotimaiset matkailukohteet ja -yritykset voivat tavoittaa Suomesta kiinnostuneen Keski-Euroopan retkeily- ja pyöräilykansan Outdooractivessa. Maailman laajimman aktiviteettimatkailuportaalin käyttäjät ovat hyvinvoinnista ja terveydestä kiinnostuneita, outdoors-matkailukohteita hakevia henkilöitä, jotka ovat halukkaita maksamaan palveluista ja elämyksistä.
Outdooractiven kasvu puhuu puolestaan: vuoden 2020 aikana alustan rekisteröityneet kävijämäärät ovat kasvaneet 2 miljoonasta 10 miljoonaan. Outdooractivella tehdään jatkuvaa kehitystyötä asiakkaidemme hyväksi, ja alusta onkin valittu vuonna 2020 kolmannen kerran kärkisijoille Saksan suurimmassa kuluttajabränditutkimuksessa, jossa se valittiin yhdeksi parhaimmista kategoriassa Saksan parhaat portaalit, yhteisöt ja hakukoneet.
Outdooractiven käyttäjäkunta koostuu nuorista senioreihin. Lisäksi 38 % tämänhetkisistä asiakkaistamme on perheellisiä. Luonnon lisäksi asiakkaitamme kiinnostavat muun muassa seikkailut, kulttuuri ja kestävyys.
Tavoita saksankielisen Euroopan retkeilykansa Outdooractiven avulla
Ellaren kansainvälisen matkanjärjestäjätutkimuksen mukaan matkanjärjestäjät saksankielisessä Euroopassa arvostavat uusien luonto- ja outdoors-matkailukohteiden valinnassa useita laadukkaita reittejä kohteessa sekä kattavaa reittitietoa kohteesta. Majoituskohteissa suositaan kirkkaasti eniten perheomisteisia hotelleja. Selvästi vähiten kysyntää on tällä hetkellä ketjuhotelleille.
Tuotetarjonnassa selkeästi eniten kysyntää on kävely- sekä multiaktiviteettituotteilla. Kun tilannetta tarkastellaan kolmen vuoden kuluttua, retki-, maasto- ja maantiepyöräilyn on arvioitu nousevan kärkituotteiden joukkoon kävelytuotteiden ohella. 86 % tuotetarjonnasta on tällä hetkellä helppoja, vähäriskisiä ja ns. pehmeitä tuotteita.
Outdooractive kattaa kaikista OTA-kanavista laaja-alaisimmin kuluttajan arvostaman sisällön: reitit, kohde-esittelyt, käyntikohteet, majoituksen ja ravintolat ja tuotteet.
Visit Finlandin yhteismarkkinointikampanja Outdooractivessa
Orgaanisen näkyvyyden lisäksi Outdooractivessa on mahdollisuus hyödyntää myös markkinointikampanjoiden tuomaa näkyvyyttä. Visit Finland toteuttaa yhteismarkkinointikampanjan Outdooractivessa, kun DACH-markkinoille suunnattu kampanja starttaa elokuun puolivälissä. Kampanja nostaa esille muun muassa kotimaan luontokohteita, mieleenpainuvia maisemia sekä unohtumattomia elämyksiä. Kotimaisilla matkailukohteilla on mahdollisuus osallistua kampanjaan omalla sisällöllään ja hyötyä Visit Finlandin kampanjan tarjoamasta näkyvyydestä.
Visit Finland toteutti markkinointikampanjan Outdooractivessa ensimmäisen kerran vuonna 2018 Outdoors Finland -hankkeen puitteissa. Kampanja ylitti tavoitteet, ja seuraavana vuonna kampanja toteutettiin Visit-organisaatioiden ja Visit Finlandin yhteistyönä. Myös vuosien 2019 ja 2020 kampanjat ovat ylittäneet niille asetetut tavoitteet.
Vuoden 2020 kampanjan tulokset olivat seuraavanlaisia:
Kampanjasivut keräsivät yhteensä 208 410 katselukertaa. Lisäksi yksittäiset reitti-, kohde- ja tuotesivut saivat runsaasti katselukertoja.
Eksklusiivisesti Suomea käsitteleviä uutiskirjeitä avattiin jopa 332 396 kertaa.
Kampanjasivuilla vietettiin aikaa yhteensä 453 185 minuuttia eli 7553 tuntia.
Suomen suuralueille ja kohteille tavoiteltiin 24 000 katselukertaa. Suomen rannikkoalueen tavoite ylittyi lähes 50 %:lla, Järvi-Suomessa yli 60 %:lla ja Lapissa huikeasti lähes 100 %:lla. Kasvua vuoden 2019 tuloksiin tuli Suomen rannikkoalueelle 44 %, Järvi-Suomelle 20 % ja Lapille 26 %.
Joko vakuutuit? Kampanja-aika on 15.8.–31.12.2021, joten vielä ehdit ilmoittautua mukaan!