Outdooractiven tiedolla johtamisen työkaluja

Tiedolla johtaminen on noussut sekä valtakunnallisesti että alueellisesti jokaisen matkailukohteen kuumimmaksi kehitystrendiksi. Tietoa kerätään kohteiden omasta datasta, kuten verkkosivujen kävijöistä, asiakkaiden palautteesta ja ostokäyttäytymisestä. Outdooractiven tarjoama data kuitenkin poikkeaa muiden datasta, sillä sen tietokantaan on yhdistetty useita tietolähteitä, ja myös uusia tapoja esittää kerättyä dataa on julkaistu.

Outdooractive-alusta kokoaa monesta tietolähteestä matkailijavirtoja ja kävijöitä koskevia tilastoja ja dataa, jota pidemmällä aikavälillä tilastoidaan. Tietojen avulla voidaan esimerkiksi suunnitella, mihin paikkoihin, reitteihin tai kohteisiin markkinoinnissa pitäisi keskittyä, mihin investointeihin kannattaisi ryhtyä ja mitkä sisällöt pitäisi näyttää entistä kohdennetummin kävijöille. Outdooractiven testattujen ja toimivien työkalujen avulla kohde voi reagoida matkailijavirtoihin suoraan ja tehokkaasti.

Destination Heatmap on Outdooractiven työkalu, jonka avulla DMO:t voivat nähdä reaaliajassa jo ennen asiakkaiden saapumista, millä alueilla on paljon kysyntää ja millä ei. Ohjelmistopohjainen ratkaisu kalibroi tarkan matkailijamäärän yksittäisistä pisteistä ja mahdollistaa matkailijoiden ohjaamisen koko alueella. Outdooractiven tietokantaan on integroitu uusia tietolähteitä, kuten Suomessakin suosittu Ecocounter-liikennelaskuri, EasyPark-pysäköintisovellus, web-kameroita ja erilaista GPS-pohjaista dataa, jotka kertovat asiakkaiden käyttäytymisestä kohteessa.

Outdooractive tarjoaa myös työkaluja, kuten suosittuja käyntikohdehaasteita (tuotenimi POI-Challenge), joiden avulla kävijöitä voidaan ohjata haluttuihin käyntikohteisiin. Matkakohde voi nostaa esille vaikkapa syrjäisempiä paikkoja, haastaa asiakkaita liikkumaan alueella laajemmin ja tavoitella näin viipymän pidentymistä.

Edellinen
Edellinen

Oletko harkinnut kohteesi omaa mobiilisovellusta?

Seuraava
Seuraava

Uudistettu 3D-lentonäkymä – anna asiakkaittesi laajentaa näkyvyyttäsi