Outdooractiven digitaalinen matkailuesite mullistaa matkailusivujen maailman
Kun erilaiset matkailualan portaalit ottavat vastuun pakettimatkojen, majoituksen, lentojen, vuokra-autojen ja muiden palvelujen varaamisesta, matkakohteiden omien sivustojen merkitys on yhä pienemmässä roolissa. Reitti- ja elämysportaalit ovat yhä suositumpia. Siksi Outdooractive on kehittänyt oman ratkaisunsa: kokoamme matkakohteet maailmanlaajuisesti yhdelle sivustolle yhdessä itse kohteiden ja palveluntarjoajien kanssa lyömättömään hintaan.
Useimmiten käyttäjät suunnittelevat matkaa hakemalla ”Vaellus X:ssä” tai ”Pyöräily Y:ssä”. Outdooractivessa matkailualueet esitetään omina digitaalisina matkailuesitteinä, joihin voi yhdistää jopa 400 sisältökategoriaa, kuten retkeily, maastopyöräily ja laavut. Myös vesistöalueet ja suojelualueet tallennetaan karttadataan. Näin alustan käytettävyys ja hakukonesijoitukset ovat huippuluokkaa. Jopa 70 % Outdooractiven omasta liikenteestä koskee digitaalisia matkailuesitteitä!
Outdooractive tarjoaa digitaalisten matkailuesitteiden teknologian ja kattavuuden sekä suunnittelee esitteiden visuaalisen ilmeen ja tuottaa esitteen tekstit asiakkaiden toiveiden mukaan. Matkailualueet tuottavat yksittäiset reitti-, käyntikohde- ja tuotetiedot. Sisällöt tuotetaan helposti ja vaivattomasti yhteen paikkaan, Outdooractiven tietokantaan. Sisältöä alueelta voivat tuottaa niin hotellin omistajat, retkioppaat kuin ravintolayrittäjätkin. Lisäksi Outdooractivessa on erilaisten kustantamojen ja organisaatioiden sisältöä.
Sisällöntuottamisen myötä digitaalisen matkailuesitteen alla olevat erilaiset kategoriasivut rakentuvat kuin itsestään. Kun tietyn kategorian sisältöä on julkaistu alueella riittävästi, erillinen kategoriasivu julkaistaan automaattisesti. Jos alueella on siis esimerkiksi paljon luontopolkuja, ne näytetään automaattisesti koottuna. Kohteet voivat myös olla esimerkiksi maastopyöräreittejä, majoitusta tai erilaisia tuotteita ja -paketteja. Jos kyseinen sisältö on käännetty johonkin muuhun kieleen, muutkin kieliversiot tulevat näkyviin automaattisesti
Alusta tunnistaa automaattisesti alueen tyypin – oli se sitten valtio, matkakohde, kunta, vuoristoalue tai kansallispuisto – ja algoritmit valitsevat oikean sivun asettelun. Kaikki tämä tapahtuu ilman ainuttakaan klikkausta. Alueet voivat kuitenkin muokata sivua, eli siirtää, piilottaa tai lisätä sisältöä sekä muokata tekstiä ja kuvia.
Ja mikä parasta: digitaalinen matkailuesite toimii myös matkakohteen verkkosivuina. Sivun voi siirtää oman verkkotunnuksen alle muutamalla klikkauksella. Hyödyt siis seuraavista asioista:
Huippuluokan SaaS-sivusto lyömättömällä hinnalla: alustan teknologiaa päivitetään jatkuvasti, eikä sinun tarvitse ajatella uudistuksia.
Kerran ylläpidetystä sivusta viisinkertainen kattavuus: matkailualueen brändin ja Outdooractive-alustan yhdistettyjen voimien avulla kattavuus on ainakin viisi kertaa suurempi kuin yksittäisellä DMO:lla.
Yhteisö integroituna: yhdessä kehitämme yhteisön osallistumista, henkilökohtaista viestintää ja digitaalista vierailijoiden opastusta.
Digitaalista matkailuesitettä voi hyödyntää niin markkinointikampanjoissa, matkan suunnittelussa kuin vierailijoiden ohjaamisen työkaluna.
Esitteet räätälöidään aina toiveittesi mukaisesti
Konkreettisena esimerkkinä:
Heräsikö mielenkiintosi? katso valmiit esimerkit kotimaasta ja tutustu suoraan oman alueesi sivulle Outdooractiven matkakohteissa:
Sivujen optimointi etenee tulevina viikkoina. Jos olet jo integroinut digitaalisen matkailuesitteen sivuillesi ja sinulla on yksityiskohtaisia kysymyksiä uudesta asettelusta, ota meihin yhteyttä.