Outdooractive — suora kanava valituille markkinoille
Outdooractive on maailman johtava luonto- ja aktiviteettimatkailualusta, jonka etuja ovat niin keskitetyt tiedot kuin laaja näkyvyyskin. Outdooractiven kautta tavoittaa valmiin, teemasta kiinnostuneen ja maailmanlaajuisen yleisön. Esimerkiksi Saksassa rekisteröityneitä käyttäjiä on yli 2,5 miljoonaa. Lue, miten Outdooractive hyödyttää kotimaisia matkailualueita!
Moninkertainen näkyvyys
Outdooractiven ehdoton etu on helppokäyttöinen sisällönhallintajärjestelmä. Alustalle lisättyä sisältöä hallitaan yhdessä paikassa, mutta sisältö näytetään monissa kanavissa niin kansainvälisessä kuin kotimaisessakin kontekstissa.
Useimmat suomalaiset kohteet perustavat näkyvyytensä omille verkkosivuilleen. Pelkästään omiin verkkosivuihin panostaminen ei tänä päivänä kuitenkaan riitä. Vuonna 2022 suomalaisten kohteiden sisältöjen katseluista noin 70 % tuli Outdooractiven kautta ja 30 % kohteen omilta sivuilta.
Tilastot osoittavat, että Outdooractiven mahdollistamalla monikanavaisuudella on suuri merkitys. Mikäli sisällöt olisivat olleet löydettävissä vain kohteen omilla sivuilla, niiden kattavuus olisi ollut vuonna 2022 keskimäärin 27 % edellisvuotta pienempi, ja jopa 70 % nykyisestä kattavuudesta olisi menetetty. Outdooractiven ansiosta sisällön kokonaisnäkyvyys pysyy yhä kasvussa.
Suomalaiset matkailualueet Outdooractivessa
Suomalaisista matkailualueista hyviä esimerkkejä ovat Etelä-Karjala ja Kainuu, jotka molemmat ovat hyödyntäneet Outdooractivea alueensa reittien ja luontokohteiden digitalisoimiseen. Outdooractiven lisäksi reitit ja kohteet näytetään matkailualueiden omilla retkeily- tai matkailusivustoilla.
Etelä-Karjalalla on tällä hetkellä alustalla 166 reittiä, 433 kohdetta ja 24 tuotetta. Vuonna 2022 Etelä-Karjalan sisältö keräsi 280 000 katselukertaa, joista 33 % tuli alueen oman retkeilysivuston kautta ja loput 67 % Outdooractivesta ja sen partnerikanavista.
Kainuulla on puolestaan 176 reittiä, 342 kohdetta ja 43 tuotetta Outdooractivessa. Vuonna 2022 Kainuun sisältö keräsi 245 000 katselukertaa, joista 82 % tuli Outdooractiven kanavista ja loput paikallisilta sivustoilta. Outdooractiven avulla sisältöjen näkyvyyttä on siis kasvatettu merkittävästi.
Markkinointikampanjat
Outdooractiveen tuotettuja sisältöjä voidaan myös hyödyntää sekä kotimaan kampanjoissa että kansainvälisissä kampanjoissa. Tällöin kampanjaa varten ei tarvita suuria sisällöntuotannon panoksia – sisältö on jo olemassa alustalla.
Suomalaiset matkailualueet ova toteuttaneet räätälöityjä kampanjoita vuodesta 2018 hyvällä menestyksellä. Kampanjasivut ovat räätälöitävissä asiakkaan toiveiden mukaan.
Tutustu meneillään oleviin kampanjoihin:
Radfahren in der Region Jyväskylä
Päättynyt kampanja: